PROGRAM TANITIMI

Programın Amacı:

Büro Yönetimi ve Sekreterlik Programı, kamu ve özel sektör kuruluşlarında ofis yönetimi ve idari destek hizmetlerini yürütebilecek, iletişim becerileri güçlü, organizasyon yeteneğine sahip, teknolojiyi etkin kullanan nitelikli meslek elemanları yetiştirmeyi amaçlamaktadır.

Program İçeriği:

Programda; ofis yönetimi, protokol ve yazışma kuralları, halkla ilişkiler, daktilografi, dosyalama ve arşivleme sistemleri, iş etiği, bilgisayar kullanımı, toplantı organizasyonu, etkili iletişim ve zaman yönetimi gibi alanlarda teorik ve uygulamalı dersler verilmektedir. Öğrenciler, ofis ortamında gerekli olan tüm idari ve iletişimsel becerilerle donatılarak mezun olurlar.

Kariyer Olanakları:

Mezunlar; kamu kurumlarında, özel sektör şirketlerinde, hastanelerde, okullarda, hukuk bürolarında, sivil toplum kuruluşlarında ve çeşitli organizasyonlarda yönetici asistanı, büro personeli, sekreter veya ofis yöneticisi gibi pozisyonlarda görev alabilirler. Ayrıca özel sektörde bireysel girişimlerde de bulunabilirler.

Dikey Geçiş Olanakları:

Program mezunları, Dikey Geçiş Sınavı (DGS) ile başta Halkla İlişkiler, İşletme, Kamu Yönetimi, Sağlık Yönetimi, İnsan Kaynakları Yönetimi gibi lisans programlarına geçiş yapma hakkına sahiptir.

Eğitim Süresi:

Büro Yönetimi ve Sekreterlik Programı, 2 yıllık bir ön lisans programıdır. Eğitim dili Türkçedir. Öğrenciler, program süresince sektöre yönelik staj yaparak hem teorik bilgilerini pekiştirir hem de iş hayatına uyum sağlar.